“De horeca is één van de mooiste branches om voor te werken. In deze functie werk ik wel voor de horecaondernemers maar dan tijdens kantoortijden. Ik heb een jong gezin en een vriendin die onregelmatig werkt. Op deze manier kunnen we werk en privé goed combineren, echt een fijne balans!” vertelt Arjan. Hij werkt nu 2,5 jaar als commercieel medewerker klantenservice. In deze functie komt zijn horecaverleden goed van pas. Met zijn passie voor de branche, zijn drankenkennis en servicegerichtheid is hij iedere dag van meerwaarde voor de klanten.
De klantenservice is het eerste aanspreekpunt voor klanten, waardoor zij vaak voor uitdagingen staan. Klanten bellen en mailen met veel verschillende vragen, denk hierbij aan vragen over artikelnummers, leveringen, het assortiment, facturen of de webshop. De afdeling klantenservice is de schakel tussen de klanten en alle interne afdelingen. Arjan vertelt “Wij hebben een divers team met een fijne groepsdynamiek en vanuit onze leidinggevende worden we heel vrijgelaten. Als team zijn we verantwoordelijk voor voldoende bezetting van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Daarnaast werken we ongeveer 1 keer in de 7 weken een weekenddienst, waarbij je op zaterdag en zondag 2 uurtjes vanuit huis werkt. We hebben veel vrije dagen die we in overleg flexibel op kunnen nemen. Ik kon zelfs 6 weken aaneengesloten verlof opnemen toen ik vader werd!”.
De Klok Dranken onderscheidt zich in kennis, keuze en service, dat is wel te horen aan het verhaal van Arjan “We willen onze klanten altijd zo goed mogelijk helpen en ontzorgen. Er worden regelmatig cursussen aangeboden, bijvoorbeeld om onze wijnkennis bij te spijkeren. En als iemand hele specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld een nieuwe wijnkaart dan schakel ik mijn collega in die vinoloog is”. De afdeling klantenservice werkt verspreid over 3 vestigingen. Iedere medewerker is gekoppeld aan een bepaald gebied, waardoor zij een relatie opbouwen met de klanten en tot een optimale samenwerking komen. Arjan praat enthousiast verder “Naast de dagelijkse werkzaamheden op kantoor zijn er ook andere leuke dingen die er af en toe bijkomen. Denk hierbij aan routedagen met onze rayonmanager langs onze klanten of met collega’s van allerlei afdelingen een bardienst draaien op de Zwarte Cross. Ook is er een horecabeurs waar ik ieder jaar een paar dagen ben. Een leuk moment om veel klanten te ontmoeten. Door die relatie met klanten wordt het werk steeds leuker. Maar het mooiste aan ons werk is klanten blij kunnen maken! Vooral van april tot en met september is het vaak erg druk maar ook dan merk je dat De Klok echt een fijne werkgever is die met je meedenkt in mogelijkheden voor een goede werk-prive balans.”
Je komt Arjan tegen op ons kantoor in Groenlo, vanuit daar werkt hij vooral voor onze klanten in het noorden. Bel naar vestiging Groningen en Arjan helpt je graag verder. Wil jij ook zo’n leuke functie? Bekijk hier onze vacatures.
Commercieel medewerker klantenservice